Kisah Kantoi Aku Dengan Henry

Assalamualaikum and Annyeong ! Harini Zila join contest lagi woa~ Esok dh tutup ! Tapi tetap nak join . HUHU . Contest ni berbentuk Giveaway \betul ke ape aku tulis ni?/ That is......Giveaway Kpop Contest By Belog Korie . 




SYARAT-SYARAT
  • Dibuka kepada semua blogger.
  • Buat entry yang bertajuk : Kisah kantoi aku dengan ______ *Artis K-Pop yang korang minat
  • Buat cerita korang dengan artis tu. *Mesti kreatif dan penipu besar
  • Komen link entry korang kat sini.
  • Letak banner diatas kat sidebar sepanjang contest berlangsung. *banner sila ambil disini.
HADIAH
Kpop badge artis korea yang korang minat. Saiz sederhana besar. Gambar badge boleh pilih sendiri. Kalau nak design sendiri pun boleh.
Kalau korang nak join , boleh saja ^^'
Tekan >sini< kalau nak join . 


------------------------------------------------------


Semuanya bermula apabila Super Show di Malaysia berlangsung . Ini merupakan pertama kali aku pergi . Sangat teruja . Aku hanya pergi dengan seorang kawan aku yang bernama , Hidayah . Stadium Bukit Jalil sememangnya penuh dengan jutaan ELF's yang setiap seorang membawa blue lightstick . Aku dan Hidayah sangat gembira kerana akhirnya kami dapat menyaksikan Super Show secara live .


Lagu pertama semestinya lagu rasmi mereka yang berjudul "Sorry Sorry" . Aku pun turut menyanyi bersama para ELF's . Rasa seperti dunia aku yang punya . Akhirnya , seseorang yang aku nantikan sudah pun berada di pentas . Para ELF's melaung namanya . HENRY LAU ! HENRY LAU ! HENRY LAU ! Dia terkenal dengan panggilan Justin Bieber oleh ahli Super Junior kerana di Super Show dia gemar menyanyi lagu "Baby" .


Tiba-tiba , perut aku mula meragam . Mana taknya tadi makan sushi banyak sangat . Aku pun berdiri dan terus pergi mencari tandas . "Kalau keluar , nanti Pak Guard tak kasi masuk balik" . Aku dah berpeluh-peluh tanya orang-orang di situ . Tapi malang , semua dah gila sangat dengan Super Show .


Lepas jumpa tandas , aku pun apa lagi .... Tuttttt~ 5 minit kemudian , aku keluar dan kembali ke tempat duduk aku . Aku nampak Hidayah sedang berbual dengan seseorang tapi tak tau siapa . Mungkin kawan lama dia . Aku sedar yang tempat duduk aku diambil oleh orang tu . "Takpelah . Aku cari tempat duduk lain jelah" .


Selepas 2 jam , Super Show pun berakhir . Kali ni , perut Hidayah pulak yang sakit . Aku pun temankan Hidayah pergi ke tandas . Lepas jumpa tandas , dia pun masuk . Aku tunggu di luar . Aku ambil earphone aku dan sangkutkan di telinga aku . Aku keluarkan ipod aku dan pasang lagu "Off My Mind" by Henry Lau .


"Off My Mind~ Off My Mind" , aku pun ternyanyi lagu tu . Masa aku nyanyi tu , tak sedar pulak aku tengah nyanyi sambil berjalan . Dah jalan punya jalan punya jalan , terlanggar seseorang . Aku dongakkan kepala . Alangkah terkejutnya aku bila orang yang aku langgar itu Henry Lau ! Sungguh tak sangka -,-


Aku : Sorry Oppa .
Dia : Nevermind , are you alright?
Aku : -Ya Allah ! Caring-nya dia !- Erm yes .... Of course I'm alright .
Dia : Can we have a chat ? The other Super Junior member also chatting with their fans and some twittering . Shall we ?
 Aku :Oh Sure . So how was your new song ? The Off My Mind song ?
 Dia : Ya . Of course . The chinese fans was so happy with that song *Dia senyum*
Aku : Oppa , it's seems like it's getting late now . Me and my friend have to go home . Nice to chat with you Oppa Henry . Saranghamnida ! *flying kiss*
Dia : Oh okay . Nice to chat with you too . Hope we can meet one day . 
 Aku pun membuka langkah untuk ke belakang . Namun , tangan aku dipegang Oppa Henry . Aku kembali menatap matanya . Lantas , dia peluk aku . Dia cakap "SARANGHAMNIDA , ZILA" . Sesungguhnya aku dapat merasakan betapa lajunya degupan jantungnya . Degupan jantungnya sama dengan aku . Sekali lagi , dunia bagai aku dan Henry yang punya . Aku pun balas "Naega jeongmal saranghae" .


Tak lama kemudian , semua ahli Super Junior mengelilingi kami . Aku sungguh gembira sampaikan aku terlupa tentang Hidayah yang sedang berada di tandas tu . Tiba-tiba , aku lihat Emak dan Ayah aku . Mereka menepuk-nepuk bahu aku . Sakit tau ! "Zila , Zila , bangun woi~ Dah subuh dah ni . Bangun cepat !" Aku buka mata dan ternyata itu semua mimpi . "Mimpi yang sangat indah"


-----------------------------------------------------


Kak Korie , Sorilah kalau panjang sangat . Dah minat saya . Hehehe . Kak , Saya post ni pukul 11 : 03 p.m . Doakan saya menang kak ! Amin !

7 comments:

zilazelo said...
This comment has been removed by the author.
missnbdy said...

kisah kantoi awak sangat comel.hihi

zilazelo said...

@misznobody , tenkiuuuu :)

hazirahanafi said...

ahaha cute nye story ni XD

zilazelo said...

@hyukloveslatte , yeke? thank you !!! :D doakan sya menang tau !

K O R I E said...

demam super show kt malaysia hari tu yea?
haha. btw.. nice
klu smbung lagi msti lagi best.
awak dikejutkan oleh mak awal sangat ni
kcu line btol mak awak.
haha.. nice ok!

Kisah contest yang terkahir dn comel!

gudluck ok!

zilazelo said...

Kak Korie , a'ah ^^ thanks kak ! ^^